Újévi fogadalmak

Hamarosan itt van egy új év kezdete. Ilyenkor sokan kezdenek “új életet”. Például nem akarnak már dohányozni, szeretnének hízni-fogyni, egészségesebben élni, többet mozogni. Ilyenkor a kezdeti lendület viszi előre az embert, de amikor beköszöntenek az ünnepek utáni szürke hétköznapok, alábbhagy a tempó, és végül az élet visszazuhan a megszokott kerékvágásba. 

Győztek a rossz szokások. Emberünk felkel reggel, és újra ugyanazt az életet éli, mint az újévi fogadalma előtt.

Vizsgálhatnánk, hogy mi a kudarc oka, de felesleges.

Inkább azt nézzük meg,

hogyan lehet véglegesen megvalósítani egy

változást.

Először azt kell megvizsgálnunk, hogy az általunk hőn áhított cél vajon a mi saját célunk-e, belülről jövő szívbéli kívánságunk. Ez az első előfeltétele annak, hogy vállalásunkat sikerre vigyük úgy, hogy jó érzés legyen bennünk, amikor elértük a célunkat. 

Megkérdezhetjük magunkat, hogy miért is akarunk változtatni. Ha válaszunkban felmerül egy másik személy hatása, akkor valószínű, hogy célunk külső nyomásra fogalmazódott meg bennünk. Ezzel nincs gond, csak legyünk vele tisztában, hogy vagy másoknak akarunk megfelelni cselekedeteinkkel, vagy utánozni akarunk valakit.

Honnan indul a valódi változás? 

Ha változtatni szeretnénk az életünkön, akkor ezt a változást belülről kell elindítani. A megszokások makacs dolgok, mélyen a tudattalanunkban kódoltak. Ehhez kell hozzáférni a tartós változás érdekében. Csak a fizikai világban való változtatás által vagy nem érünk el tartós eredményt, vagy elérjük ugyan, de szívósan, kitartóan kell fenntartani azt. 

Mint például ha sikerrel leadunk ugyan a kilóinkból koplalással, diétával, de az eredmény fenntartása szenvedéssel, mély hiányérzettel párosul. 

Mit tehetünk a valódi változás érdekében? 

Ehelyett kezdhetjük azzal is a változást, hogy megkeressük azokat az érzelmeket, amelyek az állapotunkat fenntartják. Minden probléma, tünet az életünkben azért van jelen, mert a mélyben van egy fogságba esett érzelem, amely arra vár, hogy feloldódjon. 

Valamikor a régmúltban átéltünk egy nehéz helyzetet, amelyet nem tudtunk kezelni. Vagy azért, mert kicsik voltunk, vagy mert már a tehetetlenség, a magunkkal hozott terhek képtelenné tettek minket a helyzet megoldására. Testünk, tudattalanunk elraktározta az érzelmet, és probléma, tünet formájában jelzést küld, felhívást a változásra. 

Az AnaLog Módszer arra lett kidolgozva, hogy a viselkedésünket irányító érzelmeket, amelyek a problémáinkat okozzák, fel lehessen oldani. Belső képekben megkeressük, és megváltoztatjuk ezeket az érzelmeket, amelynek hatására megváltozik a viselkedés, és eltűnik a probléma. A túlevés, dohányzás, tunyaság rossz szokása könnyedén, tartósan és jó érzésekkel párosulva változik meg. 

Győri Andrea